Template by:
Free Blog Templates

...

Assalamualaikum...kawan-kawan..
Saya suka sangat kata-kata yang indah..
Dulu masa sekolah rendah,
saya suka tulis biodata,
sampailah sekarang,
saya masih lagi tulis biodata,
dalam biodata tu mesti saya letakkan mutiara kata,
jadi,
saya nak kongsi beberapa mutiara kata ni
dengan kawan-kawan semua..
antaranya ialah...--->>>

~jangan biarkan dirimu seperti batu yang dihimpit badai,
jadikanlah dirimu seperti ombak yang tidak jemu menghempas pantai..


~mencari sahabat sejati umpama mencari sebutir permata dalam timbunan kaca,
bersedialah untuk dilukai dan jangan mengalah untuk terus mencari,
andai sahabat sejati telah kau temui,sayangilah dia dengan sepenuh hati..


~menilai suatu kecantikan memadai dengan sekilas pandang,
namun menilai setitis budi memerlukan masa yang panjang..


~seribu kebaikkan belum tentu dapat menutup satu kesalahan,
tetapi satu kesalahan sudah cukup untuk menutup seribu kebaikkan...


~cintakan bunga, bungakan layu.
cintakan haiwan, haiwankan lari.
cintakan manusia,manusiakan mati.
cintakan Allah, kekal abadi..


~ andai dirimu bukan bulan yang menerangi malam,
cukuplah andai dirimu menjadi kunang-kunang yang akan menemani malam..


~kadang-kadang Allah hilangkan matahari,
dan Dia datangkan guruh dan petir,
kita menangis tertanya-tanya kemana hilangnya sinar,
rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi...




hasil coretan : sri =)

1 comment:

  1. nukilan yg indah...............best yer....

    by: cahaya petunjuk

    ReplyDelete